dissabte, 27 d’octubre del 2012

Spanish TGV: 7 Passengers a Day/AVE ESPANYA: 7 PASSATGERS AL DIA


Quina vergonya més gran estar dominats per aquesta gent.


Spanish TGV: 7 Passengers a Day

Centralism crashes with the euro crisis: Empty horizons, empty metal and empty coffers for Castile's TGV. Below: Flight plan for Ciudad Real Airport: 3 flights a day in high season.
Zapatero has built 2,800 kms of high speed lines at a cost of ?25 billion, that is ?9 million per km. Despite giving away the track to Renfe, the Madrid monopoly has shown itself incapable of making profitable a radial centralised network when the population in the peninsula lives and travels along the coastline, precisely where Madrid has built nothing. The Spanish crisis can no longer cover up losses, forcing the closure of lines. The first to fall has been Toledo-Albacete-Conca which transported 9 passengers a day to Albacete and 7 to Cuenca.


Renfe was losing €18,000 a day, that is each passenger cost €1,125 with an excess capacity of over 95% in very expensive high speed trains. The ticket price of €15 meant that for each passenger transported, Renfe lost €1,110. Castile, apart from the phantom high speed lines, also has the phantom airport of Ciudad Real which cost another €500 million and is quite empty. Catalans paid one third of these useless infrastructures built by Madrid at a cost of €1,285 per Catalan. Renfe's passenger director Enrique Urkijo: “Renfe has decided to optimize its train services between Toledo, Albacete and Cuenca to adapt to the real demand of this corridor. Renfe feels pain when trains run empty. The connection between the three cities in La Mancha has been a disaster.”

(“Renfe suprimeix l'AVE Toledo-Albacete que tenia només 9 usuaris,” by Conchi Lafraya and “Un model insostenible,” by J. Antich, La Vanguardia, 28 June 2011)

Published in
LA REPÚBLICA CATALANA
Comments and all articles:
http://larepublicacatalana.wordpress.com/
Ave Espanya: 7 passatgers al dia

Pla de vols a l'aeroport de Ciudad Real: 3 vols al dia en temporada alta. Primera foto: El centralisme xoca amb la crisi de l'euro: horitzons buits, metall buit i calaixos buits per a l'Ave castellà. 
Zapatero ha construit 2.800 kms de vies d'alta velocitat a un cost de ?25 mil milions, és a dir ?9 milions el km. Tot i regalar les vies a Renfe, el monopoli madrileny s'ha mostrat incapaç de treure-li rendibilitat a una xarxa radial centralista quan la població de la península viu i viatja al llarg de les costes, on precisament Madrid no ha construit res de res. La crisi espanyola ja no pot tapar pèrdues i obliga a tancar línies. La primera a caure ha estat Toledo-Albacete-Conca que transporta 9 passatgers al dia fins Albacete i 7 a Conca.


Renfe perdia €18.000 al dia, o sigui cada passatger costava €1.125 amb un excés de capacitat de més del 95% dels caríssims trens d'alta velocitat. El bitllet de €15 vol dir que per cada passatger que transportava, Renfe perdia €1.110. Castella, a part de les línies d'alta velocitat fantasma, també té l'aeroport fantasma de Ciudad Real que ha costat uns altres €500 milions i està també buit. Els catalans hem pagat un terç d'aquestes inversions inútils de Madrid a un cost de €1.285 per català. El director general de viatgers de Renfe, Enrique Urkijo: “Renfe ha decidido optimizar su oferta de trenes entre Toledo, Albacete y Cuenca para adecuarse a la demanda real del corredor. Renfe siente dolor cuando el tren pasea chapa. La conexión entre las tres ciudades de la Mancha ha sido un desastre.”

(“Renfe suprimeix l'AVE Toledo-Albacete que tenia només 9 usuaris,” per Conchi Lafraya i “Un model insostenible,” per J. Antich, La Vanguardia, 28 juny 2011)

Publicat a
LA REPÚBLICA CATALANA
Comentaris i tots els articles:
http://larepublicacatalana.wordpress.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada